Bierfles
Member
- Lid geworden
- 28 mrt 2013
- Berichten
- 309
Beste medes forummelingen en techneuten (hoop ik)
Want blijkbaar ben ik dat niet als ik een simpel uit het jaar kruik oude Ibiza niet aan de gang kan krijgen.
Ik heb zoveel van deze karretjes met deze problemen gehad, maar nog nooit sinds ik een steek sleutel vast kan houden eentje zoals deze die zich behoorlijk uitzondert.
Door inruil heb ik deze auto na 3 jaar weer terug gekregen, altijd zonder problemen gereden maar nu dus niet meer aan willen slaan.
Gaat om een Seat Ibiza 2001 met een 1.6 ALM motor, Bobine tegen het schutbord.
Ik vind het een beetje zonde om dit nog frisse karretje met 138.000 km en net gereviseerde versnellingsbak weg te gooien terwijl ik misschien hier nog even een poging kan wagen.
De auto vonkt dus niet, en soms na heel veel starten doet hij het wel en loopt ie mooi.
Meestal zijn eigenlijk altijd de bobines op het schutbord stuk dus die heb ik vervangen , incl. bougies kabels rotor en verdeel kap, want die waren behoorlijk slecht.
Sleutel om, en hij liep meteen als een zonnetje.
Ik zet hem af en daarna nooit meer aan willen slaan, misschien dan toch toeval dat hij aansloeg en was de oude bobine misschien toch niet stuk..
De 3 pins stekker gemeten van de bobine
De 2 buitenste draden lijken in orde:
- Zwart-Groen: 12 volt tijdens het starten
- Bruin: Massa
De middelste krijg ik niks op whatever ik ook doe.
- Rood-Groen: Niks, nopes nada.
Waar komt deze draad vandaan? Lijkt er op dat de bobine hier een spanning op mist.
Deze is heel tot waar hij de kabelboom induikt.
En nog een vraag, de start onderbreker, sluit die de brandstof pomp af of de ontsteking? Hopelijk hier iemand met een oplossing
Alvast bedankt!
Want blijkbaar ben ik dat niet als ik een simpel uit het jaar kruik oude Ibiza niet aan de gang kan krijgen.
Ik heb zoveel van deze karretjes met deze problemen gehad, maar nog nooit sinds ik een steek sleutel vast kan houden eentje zoals deze die zich behoorlijk uitzondert.
Door inruil heb ik deze auto na 3 jaar weer terug gekregen, altijd zonder problemen gereden maar nu dus niet meer aan willen slaan.
Gaat om een Seat Ibiza 2001 met een 1.6 ALM motor, Bobine tegen het schutbord.
Ik vind het een beetje zonde om dit nog frisse karretje met 138.000 km en net gereviseerde versnellingsbak weg te gooien terwijl ik misschien hier nog even een poging kan wagen.
De auto vonkt dus niet, en soms na heel veel starten doet hij het wel en loopt ie mooi.
Meestal zijn eigenlijk altijd de bobines op het schutbord stuk dus die heb ik vervangen , incl. bougies kabels rotor en verdeel kap, want die waren behoorlijk slecht.
Sleutel om, en hij liep meteen als een zonnetje.
Ik zet hem af en daarna nooit meer aan willen slaan, misschien dan toch toeval dat hij aansloeg en was de oude bobine misschien toch niet stuk..
De 3 pins stekker gemeten van de bobine
De 2 buitenste draden lijken in orde:
- Zwart-Groen: 12 volt tijdens het starten
- Bruin: Massa
De middelste krijg ik niks op whatever ik ook doe.
- Rood-Groen: Niks, nopes nada.
Waar komt deze draad vandaan? Lijkt er op dat de bobine hier een spanning op mist.
Deze is heel tot waar hij de kabelboom induikt.
En nog een vraag, de start onderbreker, sluit die de brandstof pomp af of de ontsteking? Hopelijk hier iemand met een oplossing
Alvast bedankt!