Minimeeting SO op 30 maart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

uniseat

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.406
Mannen wat was het een top vandaag. Mooi weer, snelle auto's en een lekkere bak koffie. :mrgreen:
Die koeken mag je volgende keer weer meenemen Mart. ;)

Sommige dingen kan je beter voelen in de praktijk en dat hebben we gemerkt vandaag.
Helaas waren we met 3 auto's, dat heeft zo z'n voordelen.

Kan een auto nog beter gemaakt worden?
Je zou denken, dat een Seat Leon 1p Fr toch wel voldoende zou moeten zijn.
Soms weet je ook niet beter. Dat bv remmen of ophanging, banden een wereld van verschil kan uitmaken.
Leuk met 3 man in de auto, testen en je mening geven over dingen. Gewoon Top.d:)b

Als eerste zijn we gaan testen met het rooie kanon van Mart. Mart is meer een bochten man, dat merk je.
Hup het stuurtje om en volgas door de bocht, was bijna vergeten om me gordel om te doen achterin. :mrgreen:
Voorin zit je als gegoten in de mooie FR stoelen, achterin is dat een wereld van verschil.
Je kan dan goed merken, wat een goed onderstel/remmen en banden kan doen.
De bite van de remmen is gewoon geweldig, licht aanraken en je staat zo stil.(zelfs al zijn ze koud)
En dat je zo haaks de bocht door kan, Mart heeft dat bewezen vandaag. d:)b
Die Toyo's plakken als een gek. Goed bandje naar mijn mening. ;)

We gingen als tweede met de Cupra van Michael op pad. Mart weer achter het stuur, Michael er naast en ik op de achterbank. ;)
Een Cupra heeft een goed onderstel c.q remmen standaard.
Remmen hebben een goede bite, misschien zou je dit nog beter kunnen maken met andere schijven en blokken(wie weet). Lastig te zeggen.
Ik was er behoorlijk van onder de indruk. :mrgreen:
Eigenlijk is het alles wat je op een Fr mist.
De auto loopt echt heel mooi en wat een power heeft die auto. d:)b

Als derde zijn we gaan rijden met mijn Fr, Mart weer achter het stuur en ik ernaast, Michael achterin.
Mart wou graag weten wat de koppeling deed. Ik denk dat je het stiekem toch lekkerder vond schakelen.
Veel directer, sneller oppakken en een rustigere motor.
De remmen kunnen wel een upgrade hebben, als je eenmaal met Cupra/R32 remmen heb gereden wil je niet anders.
Mart wist genoeg over het onderstel, je gezicht spreekt boekdelen. Zou een mooie upgrade zijn voor in de toekomst.
Michael wou daarna nog eef rijden voor de grip van de Goodyear F1 banden.
Ik hoop dat je wat wijzer bent geworden Michael.
Het is soms lastig om een keuze te maken. De gulden middenweg is ook fantastisch.

Mannen bedankt voor deze mooi ervaring.

Gr Bas

P.S Dat gezicht van die motorrijder in de bocht was echt priceless.(160 door een bocht, het kan):mrgreen:

Nog wat foto's erbij en klaar.

bhk5sk.jpg


2r4pl41.jpg


b6wnjk.jpg
 
Laatst bewerkt:

Erminio

Well-known member
Lid geworden
5 sep 2010
Berichten
4.329
Jullie hebben goed gebruik gemaakt van de mooie dag, leuk om te lezen ;)
 

amc

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
11 dec 2010
Berichten
14.556
Leuk verslag, volgende keer ben ik ook van de partij.
 

MZLMTS

Active member
Lid geworden
6 jul 2011
Berichten
1.151
Was een leuke en gezellige minimeet, spontaan ontstaan maar zeker voor herhaling vatbaar, maar dan wel met meer leden. Nog bedankt voor de koffie en koek :)

Mart, wat een geweldige wegligging heeft de auto, brute remmen en eindeloze grip met de Toyo's. Ik weet nu wel waar ik de volgende upgrades moet gaan zoeken voor de Cupra. Je kan nog zo veel lezen op forums maar om het in het echt te ervaren hoe het rijd is natuurlijk veel mooier.

Bas, koppeling voelt goed aan, lekker direct en absoluut niet stug, de Goodyears F1's hebben ook voldoende grip, maar die Toyo R1R's _/-\o_
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.732
[...] Ik weet nu wel waar ik de volgende upgrades moet gaan zoeken voor de Cupra. Je kan nog zo veel lezen op forums maar om het in het echt te ervaren hoe het rijd is natuurlijk veel mooier. [...]

Dit! Dat vind ik ook zo leuk aan meeting zoals de Brabomeeting, meerijden om dingen te ervaren is totaal geen probleem. Zo kom je er dan ook echt achter wat je je bevalt en wat niet.

Mooi verhaal om te lezen :)
 

mart20vt

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.781
Ben ik een billenman.....MWAAAHH??

............Ik ben meer een een bochtenman..._/-\o_ :q


Namens het testteam Noord-Holland..:mrgreen:
 

FR-Power

New member
Lid geworden
16 aug 2012
Berichten
2.226
Als je vanuit Eindhoven/Best De A67 op wilt richting Venlo (Ik kom dan van Eersel af) heb je ook 2 lekkere bochten :p rij ik ook met gemak 150..160 door de bocht, op mijn winterbandjes van 60 euro.. Doe ik MET Eibach Pro Street S en voorheen ZONDER schroefset ook.. Iedereen mooi van 130 terug naar 80/90... Kom ik over de linkse baan gewoon op de CC voorbij knallen met 150 :p zonder maar iets te remmen of in te houden..
 

mart20vt

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.781
Als je vanuit Eindhoven/Best De A67 op wilt richting Venlo (Ik kom dan van Eersel af) heb je ook 2 lekkere bochten :p rij ik ook met gemak 150..160 door de bocht, op mijn winterbandjes van 60 euro.. Doe ik MET Eibach Pro Street S en voorheen ZONDER schroefset ook.. Iedereen mooi van 130 terug naar 80/90... Kom ik over de linkse baan gewoon op de CC voorbij knallen met 150 :p zonder maar iets te remmen of in te houden..

Op cruisecontrol door de bocht...:?

Dat heb je toch helemaal geen controle over je auto, lijkt me niet verstandig !!
 

FR-Power

New member
Lid geworden
16 aug 2012
Berichten
2.226
Op cruisecontrol door de bocht...:?

Dat heb je toch helemaal geen controle over je auto, lijkt me niet verstandig !!

Ik kan me best voorstellen dat een Ibiza 6L makkelijker de bocht door komt op die snelheid, dan een 1P..
Nergens problemen mee hoor met cruisecontrol.. Waarom zou dat iets uit maken dan?? Of ik nu stok stijf mn voet op het gas hou.. of de cc doet dat?? :)
Gewoon 2 handen stevig aan het stuur en netjes de weg volgen :p
Is een mooi stukje weg.. buigt af naar rechts en gaat wat omlaag, en buigt dan naar links onder een andere weg door, en buigt dan rechts en gaat wat omhoog.
 

MZLMTS

Active member
Lid geworden
6 jul 2011
Berichten
1.151
Het is maar net wat voor bocht het is natuurlijk. De bocht die Mart met 160 nam was echt kneiter hard, zou ik absoluut niet proberen met mijn auto op zijn cruise hoor, behalve als ik levensmoe ben :)
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.732
Die bocht ken ik wel, die kan je wel op die manier nemen. Lekker glooiende bocht met hoogteverschil
 

FR-Power

New member
Lid geworden
16 aug 2012
Berichten
2.226
Die bocht ken ik wel, die kan je wel op die manier nemen. Lekker glooiende bocht met hoogteverschil

Ik rij er nu iedere zaterdag avond als ik weer ben wezen klussen bij Michael. Dus met een bord warm eten in gedachte knal ik die bocht door. En voor ik aan dit stukje asfalt begin verheug ik me er al op :p
Al die mensen rustig rechts met 100 ofzo.. Sinds de Eibach is hij wel wat stugger geworden, en gaat hij net iets lekkerder erdoor.. Ben idd ook benieuwd hoe het zal gaan met de anti roll bar :mrgreen:

[Edit]; Je mag het best gevaarlijk of aso noemen.. Ik noem het liever; Verbeteren van mijn driving-skills. :p
 

mart20vt

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.781
Verbeteren van je driving skills op CC..:?

Wat doe je nu als als je onderstuur krijgt??
 

frenkieshenkie

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
5 mrt 2013
Berichten
7.455
Ik zou op die snelheden ook niet op de cc een bocht in knallen :q Ken de bocht ook niet en het is mijn bescheiden mening dus ik zou zeggen: knal er lekker op los, met of zonder cc :mrgreen:
 

bartselter

Well-known member
Lid geworden
2 jun 2012
Berichten
1.977
Ik kap mijn CC ook altijd af voor een bocht waar ik met een goeie snelheid doorheen vlieg. Vind het maar niks, wil in zulk soort bochten wel controle hebben over mijn auto !
 

FR-Power

New member
Lid geworden
16 aug 2012
Berichten
2.226
Ik heb mijn voeten niet uit het raam hangen ofzo... Heb ze nog wel voor de pedalen, en vinger aan de cc hendel..
:p het zijn geen haakse bochten he..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan