VAG-Unit
Member
- Lid geworden
- 20 sep 2021
- Berichten
- 159
Beste leden,
Ik rijdt nu een aantal maanden in mijn leon en sinds een poosje met schroefset en v6 stabi.
De wegligging is ontzettend verbetert, vooral het insturen is scherp en direct.
Echter vind ik de auto, zodra deze probeert te settelen nadat je het eerste instuurpunt hebt gehad enigzins "los" in de kont, dit merk je overigens ook op bij hard afremmen onder stuurbewegingen.
Ook vindt ik de "binnenkant" van het chassis (in een rechterbocht is dit de rechterzijde en vice versa) teveel omhoog komen / rollen in een bocht.
Nou weet ik dat je allerlei zaken kunt vervangen (rubbers e.d.) en / of toevoegen (arb, veerpootbruggen, etc) maar afgezien van een arb aan de achterzijde zal de rest mijn inziens niks gaan verbeteren aan het omhoog komen / rollen van het chassis.
Ik weet dat hier een aantal trackday rijders zitten en misschien ook wel een aantal sportieve piloten die uit eigen ervaring kunnen spreken.
Aan de achteras ga ik een arb toevoegen, dit zou het "losse" gevoel in de kont mid corner en onder hard afremmen moeten verminderen maar voor het omhoog komen / rollen van de binnenkant van het chassis zou ik zo snel niet weten wat te doen.
Heeft er iemand tips, ideeën, suggesties.
Ik rijdt nu een aantal maanden in mijn leon en sinds een poosje met schroefset en v6 stabi.
De wegligging is ontzettend verbetert, vooral het insturen is scherp en direct.
Echter vind ik de auto, zodra deze probeert te settelen nadat je het eerste instuurpunt hebt gehad enigzins "los" in de kont, dit merk je overigens ook op bij hard afremmen onder stuurbewegingen.
Ook vindt ik de "binnenkant" van het chassis (in een rechterbocht is dit de rechterzijde en vice versa) teveel omhoog komen / rollen in een bocht.
Nou weet ik dat je allerlei zaken kunt vervangen (rubbers e.d.) en / of toevoegen (arb, veerpootbruggen, etc) maar afgezien van een arb aan de achterzijde zal de rest mijn inziens niks gaan verbeteren aan het omhoog komen / rollen van het chassis.
Ik weet dat hier een aantal trackday rijders zitten en misschien ook wel een aantal sportieve piloten die uit eigen ervaring kunnen spreken.
Aan de achteras ga ik een arb toevoegen, dit zou het "losse" gevoel in de kont mid corner en onder hard afremmen moeten verminderen maar voor het omhoog komen / rollen van de binnenkant van het chassis zou ik zo snel niet weten wat te doen.
Heeft er iemand tips, ideeën, suggesties.
Laatst bewerkt: