JordyVLK
New member
- Lid geworden
- 26 mrt 2024
- Berichten
- 8
Hallo allemaal,
Ben ik weer die probleempjes heeft met de Cupra...
Toen ik de auto kocht heb ik koelvloeitstof bijgevuld, hier heb ik ongeveer 3 weken mee kunnen rijden tot dat het dashboard aangaf dat er geen koelvloeistof meer in zat. (Kwam naar boven toen ik een dikke pull deed) Verbaasd en snel maar weer bijgevuld. Elke dag gecheckt en bleef op max hangen. Dit gedaan voor ongeveer 2 weken. Geen druppel eruit.
De auto moest vorige week woensdag naar de garage en heeft daar gestaan tot vrijdag. Hier stond die nog steeds op max. Ook een reden dat ze het nog wouden afwachten om te checken.
Ik blij dat ik de auto terug had dit weekend, ben een keer op en neer gegaan naar een andere stad (ong 100km) en dag erna in mijn eigen stad even lekker op Sport gereden en de auto goed sportief gebruikt (moet kunnen mag ik hopen )
Ik de motorkap open gedaan na het sportief ritje, zit de koelvloeistof weer (bijna) op min...
Ik ben nog een klein stukje gaan rijden op normaal tempo en toen heeft de auto ongeveer 2 uur stil gestaan. Daarna weer gecheckt, stond die weer op max...
Is dit normaal dat mijn koelvloeistof zoveel schommelt? Moet ik mij zorgen maken hierom?
Mijn gevoel gaat erna uit dat als de auto echt sportief gebruikt word dat het gewoon teveel druk op bouwt of ergens de koelvloeistof moet opslaan om te verkomen dat de motor te warm word en als die dan teveel gepakt heeft het gewoon weer terug spuugt. Zoals ik in het begin zei had ik hem bijgevuld nadat het op mijn dash kwam en toen redelijk normaal gereden en toen kwam er geen druppel uit.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? In principe verlies ik niks, krijg het later weer terug. Ben gewoon bang dat als ik bijvoorbeeld lange ritjes moet doen dat ik dadelijk langs de weg kan staan totdat die weer terug komt...
En dan kan ik voorbereiden op de kosten om te repareren.
Groetjes!
Foto's:
foto 1 - na gebruik
foto 2 - Na dat die 2 uur stil heeft gestaan
Ben ik weer die probleempjes heeft met de Cupra...
Toen ik de auto kocht heb ik koelvloeitstof bijgevuld, hier heb ik ongeveer 3 weken mee kunnen rijden tot dat het dashboard aangaf dat er geen koelvloeistof meer in zat. (Kwam naar boven toen ik een dikke pull deed) Verbaasd en snel maar weer bijgevuld. Elke dag gecheckt en bleef op max hangen. Dit gedaan voor ongeveer 2 weken. Geen druppel eruit.
De auto moest vorige week woensdag naar de garage en heeft daar gestaan tot vrijdag. Hier stond die nog steeds op max. Ook een reden dat ze het nog wouden afwachten om te checken.
Ik blij dat ik de auto terug had dit weekend, ben een keer op en neer gegaan naar een andere stad (ong 100km) en dag erna in mijn eigen stad even lekker op Sport gereden en de auto goed sportief gebruikt (moet kunnen mag ik hopen )
Ik de motorkap open gedaan na het sportief ritje, zit de koelvloeistof weer (bijna) op min...
Ik ben nog een klein stukje gaan rijden op normaal tempo en toen heeft de auto ongeveer 2 uur stil gestaan. Daarna weer gecheckt, stond die weer op max...
Is dit normaal dat mijn koelvloeistof zoveel schommelt? Moet ik mij zorgen maken hierom?
Mijn gevoel gaat erna uit dat als de auto echt sportief gebruikt word dat het gewoon teveel druk op bouwt of ergens de koelvloeistof moet opslaan om te verkomen dat de motor te warm word en als die dan teveel gepakt heeft het gewoon weer terug spuugt. Zoals ik in het begin zei had ik hem bijgevuld nadat het op mijn dash kwam en toen redelijk normaal gereden en toen kwam er geen druppel uit.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? In principe verlies ik niks, krijg het later weer terug. Ben gewoon bang dat als ik bijvoorbeeld lange ritjes moet doen dat ik dadelijk langs de weg kan staan totdat die weer terug komt...
En dan kan ik voorbereiden op de kosten om te repareren.
Groetjes!
Foto's:
foto 1 - na gebruik
foto 2 - Na dat die 2 uur stil heeft gestaan