Fouad
Member
- Lid geworden
- 27 okt 2020
- Berichten
- 159
Dag allemaal,
Vorige week heb ik bij de VAG specialist de draagarm rubbers vooraan laten vervangen, omdat deze flink kraakte bij drempels. Hij heeft ze vervangen door de Audi TT rubbers en ben zeer tevreden. Het sturen is meer accuraat en geluid is compleet weg. Nou hoor ik sinds een paar dagen (vooral linksvoor) wat gerommel bij onrustige klinker wegen. Ik herken dat geluid van een typisch versleten koppelstang. Dus ik ben terug gegaan en gevraagd of ze willen kijken. Hij heeft alles nagelopen en alles zat gewoon goed vast, ook kon hij niet vast stellen dat de koppelstang(en) versleten zijn. Hij zei dat het wel een beginnende slijtage kon zijn en ik altijd evt. een nieuwe koppelstang set eronder kan laten zetten.
Mijn vraag is: Moet je een versleten koppelstang altijd kunnen voelen onder een brug? Hij zei dat ik het ff moet aankijken en wellicht dat de koppelstangen (als die het zijn) goed slijten en de diagnose makkelijker wordt. Ik zelf neig meer om er gewoon een nieuwe set onder te laten zetten, want ik haat onderstel geluiden.
Het gaat om een Seat leon 5f 2017 met 114.000 op de teller.
Vorige week heb ik bij de VAG specialist de draagarm rubbers vooraan laten vervangen, omdat deze flink kraakte bij drempels. Hij heeft ze vervangen door de Audi TT rubbers en ben zeer tevreden. Het sturen is meer accuraat en geluid is compleet weg. Nou hoor ik sinds een paar dagen (vooral linksvoor) wat gerommel bij onrustige klinker wegen. Ik herken dat geluid van een typisch versleten koppelstang. Dus ik ben terug gegaan en gevraagd of ze willen kijken. Hij heeft alles nagelopen en alles zat gewoon goed vast, ook kon hij niet vast stellen dat de koppelstang(en) versleten zijn. Hij zei dat het wel een beginnende slijtage kon zijn en ik altijd evt. een nieuwe koppelstang set eronder kan laten zetten.
Mijn vraag is: Moet je een versleten koppelstang altijd kunnen voelen onder een brug? Hij zei dat ik het ff moet aankijken en wellicht dat de koppelstangen (als die het zijn) goed slijten en de diagnose makkelijker wordt. Ik zelf neig meer om er gewoon een nieuwe set onder te laten zetten, want ik haat onderstel geluiden.
Het gaat om een Seat leon 5f 2017 met 114.000 op de teller.