Tja, in alle Tesla (en eigenlijk alleen maar bij Tesla ev's) discussies op het web wordt iedereen die maar iets negatiefs over Tesla schrijft/roept, maakt niet uit of die gelijk heeft of niet, direct verguisd en voor malloot uitgemaakt.
Dus heeft Musk kunnen bereiken dat er net zo'n idolatie cultuur ontstaat als bij Apple produkten waarbij de kwaliteit of bang for bucks geen enkele rol meer speelt.
Je doet mee of je bent tegen dus ben je fout cultuur.
Zie je ook bij de idioterie van de beurskoers van Tesla.
Wordt puur door speculanten gebruikt om op korte termijn geld te verdienen maar als je gaat kijken naar de intrinsieke waarde van het bedrijf krijgen ze de komende 10 jaar het gewoon niet voor elkaar om de enorme schuldenberg weg te werken.
Die schuld bedraagt inmiddels bijna 14 miljard en zet dat tegenover een minimale winst in het laatste kwartaal dan krijg je een idee hoe slecht het eigenlijk gaat.
https://ycharts.com/companies/TSLA/total_long_term_debt
Laat staan dat je dividend gaat ontvangen want dat zit er met zo'n enorme schuldenpositie gewoon niet in.
Begint langzaam vergelijkenissen te vertonen met de bubbel destijds van WorldOnline.......
En om nog even hier op terug te komen, is dan wel leuk als je deze getallen gaat vergelijken met andere merken:
- GM: https://ycharts.com/companies/GM/total_long_term_debt -> 103 Miljard
- Ford: https://ycharts.com/companies/F/total_long_term_debt -> 155 Miljard
Het zijn maar voorbeelden.
wat ook werd behandeld in Kassa waren de tarieven voor het opladen onderweg, onder andere bij Fastnet.
voor een gemiddelde accu werd tussen de 17 en 24 euro betaald om die voor 80% vol te krijgen en dan weer 200-250km te kunnen rijden.
als je dat afhaalt van een volle tank van *75,- voor 650km valt de besparing wel mee.
Het thuis laden is natuurlijk het goedkoopst maar niet iedereen heeft een eigen oprit, en laden aan de straat met kabels over de stoep zorgde ook voor problemen en is in sommige gemeenten al verboden.
Maar dan wel ook erbij schrijven over welke hoeveelheden geproduceerde auto's dit wordt verdeeld over 2019:
Ford: 5,4 miljoen auto's
GM: 7,7 miljoen auto's
Tesla: 365.000 auto's
De capaciteit om dit terug te verdienen met deze verkoop aantallen is bij GM en Ford v?le malen groter en dat is nu net waar het hem in de toekomst de schoen gaat wringen bij Tesla.
gezellig op wintersport met je Tesla....
https://twitter.com/detlefcmeijer/status/1231206512330182657
Zoals we dat in Nederland al jaren doen. Of het nu spaardiesels, PHEV*s of Aygo*s zijn.Leuk gevonden, feit blijft dat voor 80% van de tesla bezitters niet klimaat, milieu of duurzaamheid aanleiding was voor aanschaf maar de voordelige bijtelling, lees subsidie
En dus? In welk opzicht is dat een argument? En voor welke stelling?Leuk gevonden, feit blijft dat voor 80% van de tesla bezitters niet klimaat, milieu of duurzaamheid aanleiding was voor aanschaf maar de voordelige bijtelling, lees subsidie