Nieuwe transporteur: levering volgende dag, ook in Belgi?!

OlieWereld

New member
Lid geworden
12 mei 2013
Berichten
68
Sinds vandaag zijn we over gestapt naar GLS voor de bezorging van de olie. Vanaf nu wordt elke bestelling die voor 17:00 binnen is (en betaald) de volgende werkdag al geleverd. Ook in Belgi? kunnen we dit nu aanbieden.

De verzendkosten blijfen gelijk voor de klant en blijft gratis bij de voordeelpakken en bij bestellingen boven 75,-.


We hadden levertijd tussen 3 en 5 werkdagen maar we kregen veel vragen of dit niet sneller kon. In eerste instantie dachten we dat om het zo goedkoop mogelijk aan te kunnen bieden dat de levertijd niet uitmaakt maar uit (ook eigen priv?) ervaring blijkt toch dat klanten een bestelling snel in huis willen hebben.


Hoe denken jullie over verzending in webshops? Moet het volgende dag geleverd worden?

Hier onze nieuwe verzendinformatie.
 

WJs

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.302
Er moet niks natuurlijk maar het is wel +1 voor service. Als ik hier naar het postkantoor loop op 17:00 en een pakketje kan versturen dat de volgende dag geleverd word, dan moet een winkel dat ook makkelijk kunnen. :)
 

Fluxx

Well-known member
Lid geworden
27 jun 2013
Berichten
6.454
GLS dekt niet overal in NL maar PostNL is een drama. Maar in ieder geval een vooruitgang.
 

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.408
Persoonlijk maak ik me er meestal niet druk om, een week levertijd is ook goed (mits de webshop een vertrouwd adres is), een enkele keer heb je wat meer haast omdat je een klus gepland hebt, die bijvoorbeeld voor de vakantie moet. Voorspelbaarheid van levertijd en leverdag vind ik belangrijker, of dat dit op ??n op andere manier is te checken: dan krijg je niet dat je de hele dag hebt zitten wachten, vervolgens om half vijf even weg loopt om snel een paar boodschappen te halen, en kom je thuis is de levering net geweest. Ook een systeem waar je de bestelling tijdens openingstijden op kunt halen binnen bijv. 7-8 km van je huis is ook een goed alternatief (mits de afhaaltijden op het afhaalpunt ruim genoeg zijn, dat iedereen het v??r of n? zijn werk kan afhalen).
 

Renzzz

New member
Lid geworden
13 sep 2010
Berichten
2.312
Het grote nadeel van die koeriersdiensten (GLS, DHL, UPS, DPD etc.) vind ik dat gedoe met die afhaaldepots altijd. Als je net als ik 5 dagen per week werkt is het onmogelijk om pakketten van die diensten aan te nemen want ze leveren alleen op werkdagen.. Na 2 keer aanbieden worden de pakketten dan naar een of ander depot gestuurt dat 40km verderop ligt.. Waar je vervolgens ook alleen op werkdagen kan ophalen en het kost je weer een hoop brandstof. Bij de buren afleveren doen ze bijna nooit.

Nee, geef mij dan maar PostNL! Kan je het na een keer aanbieden naar een servicepunt in je eigen stad/dorp laten sturen en het daar oppikken.

Ik koop eigenlijk mijn web-aankopen bijna exclusief bij webshops die verzenden met PostNL, tenzij het echt niet anders kan. Ik betaal dan nog liever €5 meer, bij wijze van spreken.
 

Fluxx

Well-known member
Lid geworden
27 jun 2013
Berichten
6.454
Nee, geef mij dan maar PostNL! .

Your kidding right? PostNL bezuinigt zo erg op personeel dat ze pakketten niet meer verwerkt en bezorgd krijgen door de groeiende e-commerce markt en hun bezuinigingen. Pakketten komen niet op tijd aan hier, zijn kwijt of track&trace klopt niet.
 

WJs

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.302
Ik heb ook nog nooit problemen met PostNL gehad.
 

Renzzz

New member
Lid geworden
13 sep 2010
Berichten
2.312
Your kidding right? PostNL bezuinigt zo erg op personeel dat ze pakketten niet meer verwerkt en bezorgd krijgen door de groeiende e-commerce markt en hun bezuinigingen. Pakketten komen niet op tijd aan hier, zijn kwijt of track&trace klopt niet.

Dan werkt het in Limburg anders dan in Brabant blijkbaar ;)
Ik heb weinig te klagen over PostNL hoor. Heb alleen 1 keer gehad dat het 'niet thuis' briefje niet goed gescand was ofzo en ik de bezorging niet kon wijzigen. Verder altijd kloppende track and traces gehad en eigenlijk altijd bezorging de volgende dag. En ik bestel heel wat af op internet per maand.
 

Fluxx

Well-known member
Lid geworden
27 jun 2013
Berichten
6.454
Hmm das apart ja. Ik weer shops die met PostNL werken. UPS voor particulieren wordt hier uitbesteed aan ZZP'ers, Maar DHL is hier altijd keurig op tijd.

Ik probeer nu zoveel mogelijk gebruik te maken van servicepunten. Niet meer de hele dag wachten op niets.
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
11.999
Renzzz, bij veel webshops kan je ook een bezorgadres opgeven bijv. het adres waar je werkt.

Bij GLS geven ze, voor zover ik weet, niet af bij de buren. Ze laten een briefje achter met gegevens en dan kan je via de website aangeven wat er met het pakketje dient te gebeuren: nogmaals bezorgen, bezorgen bij een afhaaldepot of retour sturen.
Ik heb weleens in Duitsland onderdelen bestelt en krijg dan 's avonds een email dat het verzonden is. De volgende dag staat GLS zo rond de middag op de stoep.

Mijn ervaringen met PostNL zijn redelijk negatief.
Eerder dit jaar online een smartphone bestelt die de volgende door PostNL bezorgt zou worden. Om 17:00 uur kijk ik eens naar de track&trace en zie dat het pakket al gelevert is en dat er zelfs voor getekend is (handtekening stond op de site). Maar ik had niks ontvangen, dus in alle staten en stond op het punt aangifte te gaan doen. Een half uur later stond er ineens een bezorger voor de deur, met de mededeling dat de scanner defekt was geraakt. Wel bij PostNL een klacht over de gang van zaken ingedient, maar die schuiven de klacht door naar de bezorger en die stond een paar dagen later wederom voor de deur om verhaal te halen. Kan je vertellen dat er even een flinke woordewisseling heeft plaatsgevonden.

Wat ik wel handig vind, is dat je bij sommige webshops de bezorgdatum kan opgeven.
 

Renzzz

New member
Lid geworden
13 sep 2010
Berichten
2.312
McDonald, bezorgen op het werk is lastig als je dagelijks bij andere klanten werkt ;)

Maar kan me voorstellen dat die ervaring een vervelende nasmaak heeft gegeven, maar dat kan ook gebeuren bij andere koeriers. Ik realiseer me dat PostNL niet meer de kwaliteit levert van vroeger (PTT, TPG tijdperk), heb er zelf immers lang gewerkt als bijbaan, maar desondanks nog steeds mijn pakketdienst van keus. En dat komt voornamelijk door de aanwezigheid van service points in mijn stad en de afwezigheid van de overige diensten.
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
11.999
In Rotterdam hebben we gelukkig genoeg servicepunten van de meeste koeriersdiensten. :q
 

OlieWereld

New member
Lid geworden
12 mei 2013
Berichten
68
Leuk om alle verschillende ervaringen te horen :)

Onze keuze voor GLS is geweest dat het depot waar we de pakketten af moeten geven dicht in de buurt is van het magazijn en tot 19:30 geopend is. Verder zijn mijn prive ervaringen goed met GLS en de prijs is goed.

Met PostNL hebben we, naast DHLforYou, ook verstuurd als een pakket snel geleverd moest worden en leveren een goede dienst maar als er een keer iets fout gaat is er in die organisatie heel moeilijk om de status te achterhalen. Service naar de webshop toe en afhandeling van vragen en klachten is heel belangrijk, al merk je als klant hier natuurlijk minder van.

Bij GLS hebben we een eigen contactpersoon en er is veel te regelen ophet depot zelf en dat vind ik het belangrijkste.
Daarnaast is PostNL heel duur. Bij GLS zijn er betere afspraken te maken over lagere prijzen bij grotere hoeveelheden pakketten.


Het grote nadeel van die koeriersdiensten (GLS, DHL, UPS, DPD etc.) vind ik dat gedoe met die afhaaldepots altijd. Als je net als ik 5 dagen per week werkt is het onmogelijk om pakketten van die diensten aan te nemen want ze leveren alleen op werkdagen..

Je zou het misschien ook op je werk kunnen laten bezorgen? Maar is inderdaad een goed punt, PostNL heeft de meeste afhaalpunten in Nederland. De ervaring moet uitwijzen hoe dit met GLS uitpakt. Misschien in de toekomst een keuze voor de klant welke trnasporteur?


Wat ik wel handig vind, is dat je bij sommige webshops de bezorgdatum kan opgeven.

Dit is inderdaad een goed punt! Ga ik eens uitzoeken of dit mogleijk is in onze webshopsoftware en de software van GLS.
 

Renzzz

New member
Lid geworden
13 sep 2010
Berichten
2.312
Je zou het misschien ook op je werk kunnen laten bezorgen?

Helaas is dat in mijn geval in de meeste gevallen geen optie omdat ik dagelijks bij andere klanten zit. En je weet nooit echt zeker of het pakket daadwerkelijk de volgende dag geleverd wordt.

Overigens geloof ik je op je woord als je zegt dat het een ramp is om verloren pakketten in het PostNL proces te achterhalen. Daar zijn ze nooit sterk in geweest. Dat heeft waarschijnlijk ook wel te maken met het grote volume van pakketten dat ze dagelijks verwerken.
 

Redhead

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
8.942
Het grote nadeel van die koeriersdiensten (GLS, DHL, UPS, DPD etc.) vind ik dat gedoe met die afhaaldepots altijd. Als je net als ik 5 dagen per week werkt is het onmogelijk om pakketten van die diensten aan te nemen want ze leveren alleen op werkdagen.. Na 2 keer aanbieden worden de pakketten dan naar een of ander depot gestuurt dat 40km verderop ligt.. Waar je vervolgens ook alleen op werkdagen kan ophalen en het kost je weer een hoop brandstof. Bij de buren afleveren doen ze bijna nooit...

Klopt, maar dat ligt aan jezelf. 2x aanbieden is al een luxe op zich. En PostNL depot is ook niet overal makkelijk bereikbaar.
Daarnaast als je uit DE met DPD of GLS iets krijgt komt dat vaak sneller binnen dan somige pakketjes van PostNL. Prijzen liggen ook gewoon goed.

Prima dat jullie naar GLS zijn gegaan.
 

OlieWereld

New member
Lid geworden
12 mei 2013
Berichten
68
Gisteravond is het eerste pakketje naar Belgie verzonden en we kregen op Facebook vanochtend al een berichtje van de klant dat het pakket is aangekomen!
https://www.facebook.com/pages/Oliewereld/109221609248151

Ik had mn twijfels of ze in Belgie ook zo snel konden leveren maar lijkt dus goed te gaan! (als je die conclusie al kan trekken na 1 pakketje :) )
 

erwin1988

Administrator
Lid geworden
28 sep 2011
Berichten
10.806
Ik moet zeggen het verzenden ging al snel bij jullie had een kan van 5l volgens mij na 2 dagen in huis. Maar de volgende dag is natuurlijk altijd beter als de levering maar netjes verloopt allemaal en dat was bij mij de vorige keer allemaal top geregeld!
 

Renzzz

New member
Lid geworden
13 sep 2010
Berichten
2.312
Klopt, maar dat ligt aan jezelf. 2x aanbieden is al een luxe op zich. En PostNL depot is ook niet overal makkelijk bereikbaar.
Daarnaast als je uit DE met DPD of GLS iets krijgt komt dat vaak sneller binnen dan somige pakketjes van PostNL. Prijzen liggen ook gewoon goed.

Prima dat jullie naar GLS zijn gegaan.

Hoezo ligt dat aan mezelf? Dat ik dan maar part-time moet gaan werken? :|

En twee keer aanbieden vind ik geen luxe hoor, meer dan normaal. PostNL service points zijn er echt overal. Zelfs de kleinste dorpen hebben er wel wel ??n.
En bezorging op zaterdag vind ik ook niet meer dan normaal, dat doet alleen PostNL.
 

Redhead

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
8.942
Hoezo ligt dat aan mezelf? Dat ik dan maar part-time moet gaan werken? :|
...

Nee je moet niets online bestellen als je het niet kan aannemen of op het werk kan bezorgen. En anders moet je de buren of anderen als drop-off nemen ;)

En Pakjes op zaterdag binnen moet maar net uitkomen met PostNL. Als ze erg vol rondrijden komen ze pas om 18:30 aan kakken terwijl je de hele dag niet weg bent gegaan "omdat ze wel eens kunnen komen"...
 

Renzzz

New member
Lid geworden
13 sep 2010
Berichten
2.312
Nee je moet niets online bestellen als je het niet kan aannemen of op het werk kan bezorgen. En anders moet je de buren of anderen als drop-off nemen ;)

En Pakjes op zaterdag binnen moet maar net uitkomen met PostNL. Als ze erg vol rondrijden komen ze pas om 18:30 aan kakken terwijl je de hele dag niet weg bent gegaan "omdat ze wel eens kunnen komen"...

Mja, soms laat ik iets bij m'n moeder bezorgen als het echt haast heeft, maar die kan ik ook niet voortdurend lastig vallen met het aannemen van pakketjes. PostNL werkt tegenwoordig met tijdsvakken waarin ze bezorgen. Nu zijn die vrij ruime tijdvakken (3 uur geloof ik), maar tot nog toe hebben ze altijd binnen dit vak bezorgt. Tijdsvak is te checken met Track and Trace. Jammer genoeg komen ze bij mij altijd wel ver aan het einde van de dag bezorgen, dat wel, maar er is redelijk rekening mee te houden.
 
Bovenaan