Dat zal te maken hebben met de gebruikte ECU en de beveiliging daarop. Ik ken voorbeelden waarbij pas zo'n 4 jaar na de introductie van een nieuw type ECU deze gekraakt kon worden en gechipt. Dat is zo lang, dat als je één van de eerste exemplaren hebt met zo'n nieuw type techniek, het de vraag is, of je de auto nog hebt als ze in de ECU kunnen.Ik denk dat ik het vooral nog maar even afwachten en geen overhaaste beslissingen ga nemen.
Maar wat ik vooral vreemd vind is dat ze een Golf gte wel kunnen doen en deze nog niet.. hoe moeilijk kan het kraken van zo'n ecu nou helemaal zijn met hedendaagse techniek?
Golf 7 is gekraakt de golf 8 nog niet als de golf 8 is gekraakt dan kan het waarschijnlijk ook op de seat.Ik denk dat ik het vooral nog maar even afwachten en geen overhaaste beslissingen ga nemen.
Maar wat ik vooral vreemd vind is dat ze een Golf gte wel kunnen doen en deze nog niet.. hoe moeilijk kan het kraken van zo'n ecu nou helemaal zijn met hedendaagse techniek?
V-tune zijn nu niet de meest betrouwbare plaatsen, zijn meestal dozen=aangeleverde mappings gebruiken en ontwikkelen zelf niks.Ik zat nog eens rond te neuzen, en kwam bij Vtune dit tegen:
Tuning Seat | Tuning vanaf € 250,- | Vtune Chiptuning
Benzine-Tuning Seat, direct meer power en trekkracht! Deze maand hoge korting! Laat deze Benzine-Tuning voor uw Seat uitvoeren door één van de specialisten van Vtune Chiptuning.vtune.nl
Leon KL
Standaard 204PK/350NM
Tune 230PK/410NM
Ik ben zelf een paar jaar geleden bij hun geweest met mijn Opel Astra en dat was prima. Helaas toen niet op de rollenbank geweest maar voelde zeker een verschil.
Wat denken jullie?
Kosten zijn relatief gezien ook erg laag a 250€
Ik overweeg tuning ook (inmiddels is VAG Techniek zover dat ze het kunnen, kreeg hier een mail hierover), niet vanwege de vermogenstoename (wel leuk, maar niet echt nodig), maar vooral vanwege het aanslaan van de motor, die hoogmoedig opstart wat een vervelend geluid én aanpassingen van de dsg-bak zijn ook welkom. Verder rijdt de Leon als een zonnetje!Ik zou zelf niets wijzigen aan deze hybride aandrijflijn. Benzine en elektro werkt prima samen.
Als je wilt tunen, dan kun je imho beter een 2.0 TSI kopen.
Is Tuningservice in Huizen misschien een optie? Ik zag een filmpje op Youtube waar ze ook een Golf 7 GTE getuned hebben:Wellicht toch eens aan JD-Engineering denken want gezien de laatste reviews van VAG Techniek lijkt mij dat een veel veiligere keuze.
Golf 7 GTE & Audi A3 E-Tron 204 / Passat GTE 218pk
www.jdengineering.nl
Erik heeft een 20TSI, geen e-Hybrid.Erik aka @Er32k is pas geleden nog naar Vagtechniek gegaan > https://www.seat-online.nl/index.php?threads/voorstellen-cupra-ateca-le.30361/post-668461